Police Herrparfym

Välj mellan uppfriskande, sensuella och kryddiga herrparfymer från Police. Coola doftkombinationer och snygga parfymflaskor, ofta i form av deras typiska döskalle, särskiljer märket från mängden. Bär en herrparfym från Police så sticker du också ut!

Police to be parfym

Rebellen i dig säger att det är dags att den får ta över! Att vara rebell är inget brott – det är en rättighet. Idag är det en självklarhet att du ska få uttrycka dig själv och din personlighet med attityd och närvaro. Police To Be parfym Rebel tar vara på denna känsla, denna rättighet – och Police har skapat en parfym för män som tagit essensen ur denna känsla.

Police parfym herr - Doft av en rebell

Luktar en rebell på ett speciellt vis? Frågar man en punkare i 70-talets London, där parfymmärket hämtat sin visuella inspiration för Police parfym herr, så får man nog ett jakande svar. Men de skulle nog inte räkna upp samma doftnoter som ingår i Police nya herrdoft. To Be Rebel är snarare känslan av punkarnas rebelliska attityd, tolkad med den fulla expertisen inom doftkomposition som finns hos Police doftmagiker. De har då kommit fram till en energisk doft som återspeglar självsäkra män. En fräsch bouquet av viol kombineras med soldränkta grapefrukt och kryddig muskot i doftens topp. Hjärtat briljerar av aromatisk salvia, uppfriskande apelsinblomma och en ren känsla av marina noter. Doftens bas känns fashionabel och sofistikerad med en arom av vetiver, sensuell vit mysk och harts. Resultatet är kraftfullt och djupt.

Police parfym herr

Police parfym tolkar rebellen

Även om inspirationen för Police parfym är hämtad från punkens subkultur på 70-talet är detta en egen, unik kulturell yttring. Police To Be Rebel är ett starkt och provocerande koncept där doften uttrycker unikhet, personlighet och gränslöshet. Inspirationen från punken ses tydligast i tuppkamsfrisyren som går igen både i reklamkampanjen för Police To be Rebell samt i själva parfymflaskan – där en dödskalle i glas bär en röd tuppkam. Syftet är att ge en provocerande och excentriskt känsla. I kampanjen ses en man med starka drag, med en skugga i bakgrunden som visar samme man med punkarens tuppkam. En antydan till att rebellen finns där, alltid under ytan – redo att bryta ut när tillfälle ges. Men alltid närvarande. Essensen i Police parfym är alltid närvarande.

Police parfym herr är ett märke som vuxit med attityd

Police är ett Italienskt modemärke som i första hand skapar accessoarer. Märket lanserades 1983 av bröderna De Rigo. Inledningsvis var de tredjepartstillverkare åt andra märken via sitt företag Charme Lunettes. Men i takt med att deras självförtroende ökade, ökade även deras attityd och… ja, rebelliskhet – och de började skapa egna produkter. De började tillverka olika accessoarer som väskor, handskar, glasögon, scarfar med mera. 1997 lanserade de sin första Police parfym herr och 2003 sin första kollektion. 2008 tog de steget och lanserade sin första egna klädkollektion. Genom åren är det flera kända personer som varit affischnamn för Police, bland annat Paolo Maldini, George Clooney, Neymar, Bruce Willis, David Beckham och Antonio Banderas. Sting nämns inte i sammanhanget, men å andra sidan har Police ett systermärke med just namnet ”Sting”…