Köp- och leveransvillkor

1. Allmänna villkor
Glamazon.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning
Beställning hos Glamazon görs via glamazon.se. Alla beställningar godkänner Köp- och leveransvillkoren och anses bindande. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post. Din order hanteras automatiskt. Har du gjort en beställning av misstag behöver du kontakta oss per e-post inom 15 minuter. Därefter har vi inte möjlighet att stoppa din beställning. I dagsläget levererar vi endast inom Sverige. Glamazon.se förbehåller sig rätten att neka kund köp.

3. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25 % och anges i svenska kronor. Glamazon.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning
Du kan välja mellan följande betalningssätt på Glamazon.se:
1. Direkt via Swish.
2. Direkt via Apple Pay.
3. Direkt via Google Pay.
4. Direkt via Shop Pay.
5. Delbetalning via Shop Pay.
6. Direkt via PayPal.
7. Kortbetalning med VISA, Mastercard och American Express.
8. Faktura från Klarna med 30 dagars betalningsvillkor.
9. Delbetalning via Klarna.

Swish
Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna med hjälp av ditt Mobila Bank-ID. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen. Ingen extra avgift.

Kortbetalning
Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA, Mastercard eller American Express på Glamazon.se. Vi samarbetar med Nets Netaxept, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Nets Netaxept, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till Glamazon.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

PayPal
Du kan betala med PayPal, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna. Du behöver ett konto hos PayPal för att kunna genomföra betalningen. Har du inte detta kan du enkelt registrera ett vid köptillfället. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.

Klarna Faktura
Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna. Vid fakturabetalning skickas varorna till den folkbokförda adressen. Vill du ej ha varorna till din folkbokföringsadress ber vi dig vänligen använda ett annat betalningsalternativ. Ingen faktureringsavgift tillkommer (0kr). Betalningsvillkor 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift, dröjsmålsränta och aktuell referensränta.

Klarna Delbetalning
Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan. För aktuella villkor se länken nedan.

5. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar beroende på val av frakt. Avvikelser kan förekomma, i sådana fall kontaktar vi kunden. Ärenden rörande leverans tas via telefon. Kontakta Glamazon Kundcenter på telefon 08-120 588 00. Telefontid: Vardagar 10.30 - 14.00. Glamazon.se kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

Standradfrakt
Leverans sker i första hand till din brevlåda inom 1-5 vardagar med Postnord om försändelsens mått och vikt tillåter, vilket bedöms av brevbäraren. Fraktkostnad 39 kronor. Fri frakt vid beställning över 589 kronor. Om försändelsen inte får plats i brevlådan, lämnas den utanför dörren och du aviseras i Postnords app. Du ansvarar för leveransen från och med att paketet lämnats vid din dörr eller brevlåda. I undantagsfall kan försändelsen levereras till paketskåp eller ombud beroende på mått och vikt. Postnord skickar då sms med information om när och vart försändelsen finns att hämta. Påminnelse skickas via sms och försändelsen behöver hämtas senast 7 dagar efter att den första aviseringen gjorts. Paket som inte hämtas ut, returneras till avsändaren som outlöst och du som kund debiteras en kostnad för såväl frakt som returfrakt och hantering.

Leverans till ombud
Leverans sker inom 1-3 vardagar till närmsta tillgängliga ombud baserat på ditt angivna postnummer. Fraktkostnad 79 kronor. Du får en smsavisering till angett mobilnummer om vart och när du kan hämta ut din försändelse. Upphämtning sker med ID-krav och vid bud behöver både budets och beställarens legitimation uppvisas. Påminnelse skickas via sms och försändelsen behöver hämtas senast 7 dagar efter att den första aviseringen gjorts. Paket som inte hämtas ut, returneras till avsändaren som outlöst och du som kund debiteras en kostnad för såväl frakt som returfrakt och hantering.

Postnord Hemleverans
Hemleverans med PostNord innebär leverans hem till din dörr. Leverans sker i första hand dagtid men möjlighet till kvällsleverans finns beroende på leveransadress. Du väljer själv vilken dag eller tid som du önskar ta emot leveransen. För adresser norr om Sundsvall samt Gotland kan en dags extra leveranstid tillkomma.

Leverans sker till den adress som angivits i beställningen. Observera att det är viktigt att eventuell portkod anges vid beställningstillfället så att distributören kan leverera direkt hem till dig. Avisering sker via sms. Ange därför vid beställning ett telefonnummer som kan ta emot sms och där du nås både under dag- och kvällstid.

Vid avisering får du som kund ett sms med ett antal alternativ på leveranstider. Du väljer leveranstid genom att svara på sms:et. Om ingen av tiderna passar kan du ringa PostNord på det numret som är angivet i sms:et för att komma överens om annan leveranstid. Leverans måste ske inom 7 dagar efter att första aviseringen har skickats ut. Efter det returneras beställningen tillbaka till Glamazon och du som kund debiteras en kostnad för såväl frakt som returfrakt och hantering.

6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår, kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Glamazon.se förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening. Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

7. Varor som är slut i lager
Om någon vara som du har beställt inte finns i lager när din beställning ska packas, så kommer enbart de varor som du beställt och som finns i lager att levereras till dig. Om du inte debiterades för frakt när beställningen lades så kommer du inte att debiteras för frakt när ordern har uppdaterats.

8. Fraktkostnad
För alternativet standardfrakt erbjuder vi fri fraktkostnad när du beställer för 589 kr eller mer. För beställningar under 589 kr är frakt- och expeditionsavgift 39 kr (angivna fraktavgifter gäller endast inom Sverige).

9. Premie vid köp över 1000 kr
När du lägger en beställning på över 1000 kr finns det möjlighet att få en gåva med på köpet. Gåvorna tänds upp när du har varor för över 1000 kr i din varukorg och du tittar i varukorgen. Du kan klicka på länken för att komma direkt till din varukorg, https://glamazon.se/cart. Äldre mobiltelefoner kan ha svårigheter med att visa gåvorna, skulle detta ske, kan du klicka på länken för att komma till varukorgen, eller kontakta oss på e-post eller telefon, så ordnar vi så att du får din premie med i beställningen.

10. Garanti
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100 % nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

11. Öppet Köp/Ångerrätt
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning för ångerrätt är att förpackningen och plomberingen är obruten, och varan är oanvänd och oskadad. Om du är osäker på ditt köp och vill ha möjlighet att göra en retur, behöver du be om att få dina produkter plomberade. I de fall plomberas även eventuella gåvor och varuprover. Vid retur av köpta produkter ska samtliga gåvor och varuprover, som har erhållits av Glamazon med anledning av ditt köp, också returneras. Ärenden rörande retur tas via telefon. Kontakta Glamazon Kundcenter på telefon 08-120 588 00 innan du gör en retur. Telefontid: Vardagar 10.30 - 14.00. Du måste skicka tillbaka varan inom 14 dagar från att du meddelat Glamazon om utnyttjande av ångerrätten. Du står för returfrakt och emballage, och har ansvar för produkterna till dess att de kommit Glamazon tillhanda.

12. Reklamation
Som kund har du alltid reklamationsrätt enligt Konsumentköplag (1990:932). Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga och trasiga produkter. Ärenden rörande reklamation tas via telefon. Kontakta Glamazon Kundcenter på telefon 08-120 588 00 innan du gör en retur. Telefontid: Vardagar 10.30 - 14.00. Vi ersätter fraktkostnaden för den billigaste frakten till oss om du har gjort en reklamation till oss inom 14 dagar efter mottagande av produkten.

13. Transportskador
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

14. Outlösta paket
För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Glamazon rätten att debitera kunden kostnaderna för frakt/returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad, detta faktureras då när paketet kommer i retur till oss och kostnaden för detta är i dagsläget 350 kronor. Ärenden rörande outlösta paket tas via telefon vardagar 10.30 - 14.00. Kontakta Glamazon Kundcenter på telefon 08-120 588 00.

15. Vår behandling av dina personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du besöker vår hemsida eller köper våra produkter kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig eller av våra samarbetspartners i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår Personuppgiftspolicy.

Du kan komma att bli kontaktad av oss eller någon av våra samarbetspartners i marknadsföringssyfte efter att du handlat hos oss. Kontakt kan komma att ske via e-post, SMS, postala utskick eller på andra sätt.

För närmare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs mer i vår Personuppgiftspolicy som du finner här.

16. Reservation
Glamazon.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan. Observera att eventuell innehållsförteckning är hämtad från produkten eller levererad av tillverkaren vid produktinläggning. Produktens innehåll kan i sällsynta fall uppdateras i efterhand. Vid allergier eller överkänslighet, vänligen verifiera på produkten innan användning eller kontakta kundtjänst. Tänk på att alltid när du testar en ny produkt, applicera på en mindre yta (exempelvis handleden) för att kontrollera eventuell överkänslighet innan användning.

17. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

18. Force Majeure
Glamazon är befriat från påföljd och skadestånd om fullgörelsen av avtalet hindras, fördröjs eller försvåras av någon omständighet, såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, lagändringar, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer - som Glamazon skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder Glamazon inte heller kunnat undvika eller övervinna.

Kontakta Glamazon
Butiken ägs och drivs av företaget: Glamoteket Group AB
Org nr: 556961-4836

Postadress:
Glamazon.se
Box 1145
181 23 Lidingö