Köp- och leveransvillkor

1. Allmänna villkor
Glamazon.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning
Beställning hos Glamazon görs via www.glamazon.se. Alla beställningar godkänner Köp- och leveransvillkoren och anses bindande. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post. Din order hanteras automatiskt. Har du gjort en beställning av misstag behöver du kontakta oss per e-post inom 15 minuter. Därefter har vi inte möjlighet att stoppa din beställning. I dagsläget levererar vi endast inom Sverige. Glamazon.se förbehåller sig rätten att neka kund köp.

3. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25 % och anges i svenska kronor. Glamazon.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning
Du kan välja mellan följande betalningssätt på Glamazon.se:
1. Direkt via Swish.
2. Kortbetalning med VISA, Mastercard eller American Express.
3. Faktura från AfterPay med 14 dagars betalningsvillkor.
4. Faktura från Resurs Bank med 30-60 dagars betalningsvillkor.
5. Delbetalning via AfterPay eller Resurs Bank.

Swish
Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna med hjälp av ditt Mobila Bank-ID. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen. Ingen extra avgift.

Kortbetalning
Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA, Mastercard eller American Express på Glamazon.se. Vi samarbetar med Nets Netaxept, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Nets Netaxept, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till Glamazon.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

Glamazon Faktura - AfterPay
I samarbete med AfterPay erbjuder Glamazon betalning efter leverans. För att kunna betala med AfterPay måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Vid köptillfället görs en enklare kreditkontroll. Om du mot förmodan inte kan bli erbjuden att betala med faktura kan du välja att betala med Swish, VISA eller Mastercard.

Om du väljer att betala med AfterPay faktura överlåts fordran på betalningen till AfterPay. Betalningsvillkor för fakturabetalning är 14 dagar från köptillfället. Vid betalningsdröjsmål tillkommer dröjsmålsränta med 24 % per år. AfterPay skickar också en betalningspåminnelse för vilken en påminnelseavgift om 60 kr tillkommer.

Efter du har genomfört ditt köp skickas en bekräftelse från AfterPay till den mailadress du har angett vid köpet. I mailet finns en länk till MyAfterPay, där du till exempel kan snooza din betalning eller välja att betala genom direktbetalning, kortbetalning eller på annat sätt.

Glamazon Faktura - Resurs Bank
Handla nu - betala om 30-60 dagar!

När du betalar via Resurs Bank faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Betalningstid - 30-60 dagar *
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
Möjlighet till räntefri delbetalning

Din faktura skickas per e-post.

Du behöver inte betala förrän nästa månad, 30-60 dagar efter köpet. Vi samarbetar med Resurs Bank som övertar din faktura från oss och gör en sedvanlig kreditbedömning av dig som köpare. Du får besked snabbt online. Fakturan e-postas när varan skickas. Vid utebliven eller otillräcklig betalning enligt ovan tillkommer påminnelseavgift enligt lag, 60 kr, och ränta för var tid utnyttjad kredit 22,2%. Kunden kan komma att erbjudas andra finansiella tjänster.

Vid köp på faktura måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

* Exempel: Du får din faktura den 15 juli, det fakturerade beloppet ska betalas i sin helhet så att Resurs Bank tar emot pengarna senast den 31 augusti.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 0771 – 11 22 33. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Glamazon Delbetalning - AfterPay
För köp överstigande 200 kr har du möjlighet att välja AfterPay Konto eller AfterPay Delbetalning för betalning av köpet. Väljer du något av dessa betalalternativ träffas ett kreditavtal mellan AfterPay och dig som konsument. Genom kreditavtalet erbjuds du ett kreditutrymme som kan användas för att betala köp av varor och tjänster från från Glamazon och andra handlare som erbjuder AfterPays delbetalningsalternativ. AfterPay ger dig möjlighet att delbetala dina köp genom månatliga inbetalningar samlade på en månadsfaktura.

Parter i detta avtal är du som Kredittagare och AfterPay.

Kredittagaren är en konsument som har ansökt om och beviljats en kredit (i det följande Kredittagaren). Kredittagaren måste ha fyllt 18 år, ha ett svenskt personnummer och vara folkbokförd i Sverige.

AfterPay är en registrerad bifirma till Arvato Finance AB, organisationsnummer 556495-1704, Box 1143, 432 15 Varberg. AfterPay nås på telefonnummer 0340- 59 61 01, via e-postadress kundservice@afterpay.se, eller via hemsidan afterpay.se.

Arvato Finance AB är ett konsumentkreditinstitut och står under Finansinspektionens och Konsumentverkets tillsyn.

Glamazon Delbetalning - Resurs Bank
Om du vill dela upp din betalning så har vi även här bra erbjudanden i samarbete med Resurs Bank. När du får avin hemskickad väljer du själv i lugn och ro hur lång tid du vill lägga upp din delbetalning på. En kreditbedömning görs online och du får snabbt besked. Din första avi kommer månaden efter köp och då väljer du betalningsalternativ.

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Betalningstid - 30-60 dagar *
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
Delbetala räntefritt!
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

* Exempel: Du handlar den 15 juli och får avin ca. den 15 augusti. Det aviserade beloppet ska betalas i sin helhet så att Resurs Bank tar emot pengarna senast den 31 augusti.

Vid köp på delbetalning måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 0771 – 11 22 33. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

5. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Glamazon.se kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

Postnord Hemleverans

Hemleverans med PostNord innebär leverans hem till din dörr. Leverans sker i första hand dagtid men möjlighet till kvällsleverans finns beroende på leveransadress. Du väljer själv vilken dag eller tid som du önskar ta emot leveransen. För adresser norr om Sundsvall samt Gotland kan en dags extra leveranstid tillkomma.

Leverans sker till den adress som angivits i beställningen. Observera att det är viktigt att ev. portkod anges vid beställningstillfället så att distributören kan leverera direkt hem till dig. Avisering sker via sms. Ange därför vid beställning ett telefonnummer som kan ta emot sms och där du nås både under dag- och kvällstid.

Vid avisering får du som kund ett sms med ett antal alternativ på leveranstider. Du väljer leveranstid genom att svara på sms:et. Om ingen av tiderna passar kan du ringa PostNord på det numret som är angivet i sms:et för att komma överens om annan leveranstid. Leverans måste ske inom 7 dagar efter att första aviseringen har skickats ut. Efter det returneras beställningen tillbaka till Glamazon och du som kund debiteras en kostnad för såväl frakt som returfrakt.

6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår, kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Glamazon.se förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening. Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

7. Fraktkostnad
För alternativet standardfrakt erbjuder vi fri fraktkostnad när du beställer för 489 kr eller mer. För beställningar under 489 kr är frakt- och expeditionsavgift 29 kr (angivna fraktavgifter gäller endast inom Sverige).

8. Garanti
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100 % nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

9. Öppet Köp/Ångerrätt
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning för ångerrätt är att förpackningen och plomberingen är obruten, och varan är oanvänd och oskadad. Om du är osäker på ditt köp och vill ha möjlighet att göra en retur, behöver du be om att få dina produkter plomberade. I de fall plomberas även eventuella gåvor och varuprover. Vid retur av köpta produkter ska samtliga gåvor och varuprover, som har erhållits av Glamazon med anledning av ditt köp, också returneras. Ärenden rörande retur tas via telefon. Kontakta Glamazon Kundcenter på telefon 08-120 588 00 innan du gör en retur. Telefontid: Vardagar 10.30 - 15.30. Du måste skicka tillbaka varan inom 14 dagar från att du meddelat Glamazon om utnyttjande av ångerrätten. Du står för returfrakt och emballage, och har ansvar för produkterna till dess att de kommit Glamazon tillhanda.

10. Reklamation
Som kund har du alltid reklamationsrätt enligt Konsumentköplag (1990:932). Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga och trasiga produkter. Ärenden rörande reklamation tas via telefon. Kontakta Glamazon Kundcenter på telefon 08-120 588 00 innan du gör en retur. Telefontid: Vardagar 10.30 - 15.30. Vi ersätter fraktkostnaden för den billigaste frakten till oss om du har gjort en reklamation till oss inom 14 dagar efter mottagande av produkten.

11. Transportskador
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

12. Outlösta paket
För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Glamazon rätten att debitera kunden kostnaderna för frakt/returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad, detta faktureras då när paketet kommer i retur till oss och kostnaden för detta är i dagsläget 350 kronor. Ärenden rörande outlösta paket tas via telefon vardagar 10.30 - 15.30. Kontakta Glamazon Kundcenter på telefon 08-120 588 00.

13. Vår behandling av dina personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du besöker vår hemsida eller köper våra produkter kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig eller av våra samarbetspartners i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår Personuppgiftspolicy.

Du kan komma att bli kontaktad av oss eller någon av våra samarbetspartners i marknadsföringssyfte efter att du handlat hos oss. Kontakt kan komma att ske via e-post, SMS, postala utskick eller på andra sätt.

För närmare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs mer i vår Personuppgiftspolicy som du finner här.

14. Reservation
Glamazon.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan. Observera att eventuell innehållsförteckning är hämtad från produkten eller levererad av tillverkaren vid produktinläggning. Produktens innehåll kan i sällsynta fall uppdateras i efterhand. Vid allergier eller överkänslighet, vänligen verifiera på produkten innan användning eller kontakta kundtjänst. Tänk på att alltid när du testar en ny produkt, applicera på en mindre yta (exempelvis handleden) för att kontrollera eventuell överkänslighet innan användning.

15. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

16. Force Majeure
Glamazon är befriat från påföljd och skadestånd om fullgörelsen av avtalet hindras, fördröjs eller försvåras av någon omständighet, såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, lagändringar, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer - som Glamazon skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder Glamazon inte heller kunnat undvika eller övervinna.

Kontakta Glamazon
Butiken ägs och drivs av företaget: Glamoteket Group AB
Org nr: 556961-4836

Postadress:
Glamazon.se 
Box 1145
181 23 Lidingö