Köp- och leveransvillkor

1. Allmänna villkor
Glamazon.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning
Beställning av Glamazons produkter kan göras via www.glamazon.se. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post. I dagsläget levererar vi endast inom Sverige. Glamazon.se förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar godkänner Köp- och leveransvillkoren och anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Skulle en vara inte finnas på lager som du beställt kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig utan extra kostnader. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Glamazon.se och avboka den.

3. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25 % och anges i svenska kronor. Glamazon.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning
Du kan välja mellan följande betalningssätt på Glamazon.se:
1. Faktura med 30-60 dagar betalningsvillkor.
2. Delbetalning via Resurs Bank.
3. Kortbetalning med VISA eller MasterCard
4. Direktbetalning via din Internetbank: Nordea eller Swedbank.
5. Direkt via Swish.

Glamazon Faktura - Resurs Bank
Handla nu - betala om 30-60 dagar!

När du betalar via Resurs Bank faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Betalningstid - 30-60 dagar *
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
Möjlighet till räntefri delbetalning

Din faktura skickas per e-post.

Du behöver inte betala förrän nästa månad, 30-60 dagar efter köpet. Vi samarbetar med Resurs Bank som övertar din faktura från oss och gör en sedvanlig kreditbedömning av dig som köpare. Du får besked snabbt online. Fakturan e-postas när varan skickas. Vid utebliven eller otillräcklig betalning enligt ovan tillkommer påminnelseavgift enligt lag, 60 kr, och ränta för var tid utnyttjad kredit 22,2%. Kunden kan komma att erbjudas andra finansiella tjänster.

Vid köp på faktura måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

* Exempel: Du får din faktura den 15 juli, det fakturerade beloppet ska betalas i sin helhet så att Resurs Bank tar emot pengarna senast den 31 augusti.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 0771 – 11 22 33. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Glamazon Delbetalning - Resurs Bank
Om du vill dela upp din betalning så har vi även här bra erbjudanden i samarbete med Resurs Bank. När du får avin hemskickad väljer du själv i lugn och ro hur lång tid du vill lägga upp din delbetalning på. En kreditbedömning görs online och du får snabbt besked. Din första avi kommer månaden efter köp och då väljer du betalningsalternativ.

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Betalningstid - 30-60 dagar *
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
Delbetala räntefritt!
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

* Exempel: Du handlar den 15 juli och får avin ca. den 15 augusti. Det aviserade beloppet ska betalas i sin helhet så att Resurs Bank tar emot pengarna senast den 31 augusti.

Vid köp på delbetalning måste leveransadress vara den samma som folkbokförd adress.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Resurs Bank på 0771 – 11 22 33. Du kan också skicka e-post till kundservice@resurs.se

Resurs Bank AB (publ), organisationsnummer 516401-0208

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Kortbetalning
Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard på Glamazon.se. Vi samarbetar med DIBS Payment Services, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos DIBS Payment Services, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till Glamazon.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

Direktbetalning
Glamazon.se erbjuder säker direktbetalning via din Internetbank, för dig som är kund i Nordea eller Swedbank. Vid betalningen slussas du automatiskt till din internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.

Kortbetalning
Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard på Glamazon.se. Vi samarbetar med DIBS Payment Services, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos DIBS Payment Services, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till Glamazon.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

Swish
Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna med hjälp av ditt Mobila Bank-ID. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen. Ingen extra avgift.

5. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Glamazon.se kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår, kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Glamazon.se förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening. Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

7. Fraktkostnad
För samtliga betalningsalternativ erbjuder vi fri fraktkostnad när du beställer för 489 kr eller mer. För beställningar under 489 kr är frakt- och expeditionsavgift 29 kr (angivna fraktavgifter gäller endast inom Sverige).

8. Garanti
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100 % nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

9. Öppet Köp/Ångerrätt
Glamazon.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt. Om du av någon anledning inte är nöjd med en vara, skicka tillbaka den i väsentligen oförändrat skick inom 14 dagar från mottagandet. Välj om du vill få pengarna tillbaka eller byta mot en annan vara. På grund av hygieniska skäl gäller bytesrätt eller öppet köp för hudvård, kosmetika hygienprodukter, doft och sovmasker endast om du har bett om plombering vid beställningen och förpackningen är obruten. Kontakta oss alltid på e-post info@glamazon.se innan du gör en retur eller ett byte. Ange vilken eller vilka varor du önskar returnera eller byta och bifoga ditt ordernummer när du kontaktar oss. När returen har godkänts av vår kundtjänst får du en retursedel att bifoga med försändelsen. Returer utan retursedel kommer inte att godkännas. Varor måste skickas väl emballerade och returneras i originalförpackningen och med samtliga papper/tillbehör. Vid retur står kund för transportrisken och frakt betalas av kunden. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Om du vill kunna spåra din retur kan det i så fall vara bra att skicka det rekommenderat. Denna kostnad får du i så fall stå för själv. Hör med postens serviceställe där du bor hur du gör detta. Vi har inte möjlighet att lösa ut returpaket som inte är fullt frankerade eller som skickas mot postförskott.

10. Reklamation
Glamazon.se tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Kontakta vår kundtjänst och beskriv problemet så detaljerat du kan. Du får då ett ärendenummer vid godkännande av returen som du sedan skriver på paketet när du skickar tillbaka det till oss. Vi ersätter fraktkostnaden för den billigaste frakten till oss om du har gjort en reklamation till oss inom 14 dagar efter mottagande av produkten. Vi hanterar reklamationsfrågor inom 1 till 5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning.

11. Transportskador
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna vår kundtjänst om du behöver hjälp så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till. Du når oss på info@glamazon.se

12. Outlösta paket
För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Glamazon rätten att debitera kunden kostnaderna för frakt/returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad, detta faktureras då när paketet kommer i retur till oss och kostnaden för detta är i dagsläget 350 kronor.

13. Vår behandling av dina personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du besöker vår hemsida eller köper våra produkter kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig eller av våra samarbetspartners i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår Personuppgiftspolicy.

Du kan komma att bli kontaktad av oss eller någon av våra samarbetspartners i marknadsföringssyfte efter att du handlat hos oss. Kontakt kan komma att ske via e-post, SMS, postala utskick eller på andra sätt.

För närmare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs mer i vår Personuppgiftspolicy som du finner här.

14. Reservation
Glamazon.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan. Observera att eventuell innehållsförteckning är hämtad från produkten eller levererad av tillverkaren vid produktinläggning. Produktens innehåll kan i sällsynta fall uppdateras i efterhand. Vid allergier eller överkänslighet, vänligen verifiera på produkten innan användning eller kontakta kundtjänst. Tänk på att alltid när du testar en ny produkt, applicera på en mindre yta (exempelvis handleden) för att kontrollera eventuell överkänslighet innan användning.

15. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

16. Force Majeure
Glamazon är befriat från påföljd och skadestånd om fullgörelsen av avtalet hindras, fördröjs eller försvåras av någon omständighet, såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, lagändringar, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer - som Glamazon skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder Glamazon inte heller kunnat undvika eller övervinna.

Kontakta Glamazon
Butiken ägs och drivs av företaget: Glamoteket Group AB
Org nr: 556961-4836

Postadress:
Glamazon.se 
Box 1145
181 23 Lidingö